Feito exclusivamente para o mercado chinês, modelo tem autonomia de 338 km

O Nissan Sylphy foi lançado em 2000 como um sedã familiar para ser vendido em diversas partes do mundo, incluindo os EUA e Brasil, onde o modelo é conhecido como Sentra. A terceira geração do sedã chegou em 2012 e agora ganha uma versão elétrica pegando emprestada a plataforma e a tecnologia do Leaf. De acordo com o ciclo de teste chinês, a autonomia é de 338 km.

Nissan Sylphy Zero Emission

O Sylphy Zero Emission usa não só a mecânica do Leaf como também alguns detalhes de estilo, tais como a grade dianteira. O pacote de baterias foi posicionado no assoalho, embaixo dos bancos, para não atrapalhar o espaço interno (embora a Nissan não tenha revelado imagens da cabine). A marca diz que o sedã elétrico tem o maior espaço para as pernas no banco traseiro da categoria. Já o motorista pode compartilhar áudios e vídeos de seu smartphone diretamente para a central multimídia do carro. 

Leia também:

Esta versão elétrica do Sylphy/Sentra entra para a história da marca por ser o primeiro modelo elétrico da Nissan a ser fabricado e vendido exclusivamente na China. A previsão é que as vendas comecem no final do ano, quando todas as especificações técnicas e outros detalhes serão divulgados. 

A Nissan tem como meta lançar um total de 20 carros elétricos nos próximos cinco anos. 

Fotos: Nissan

Galeria: Nissan Sylphy Zero Emission

Ocultar press releaseMostrar press release

Nissan Sylphy Zero Emission electric car debuts at Auto China 2018

Nissan launches its first electric vehicle built in China for Chinese customers
 

BEIJING – Nissan today unveiled the Nissan Sylphy Zero Emission, Nissan's first electric car made in China for Chinese consumers, at Auto China 2018.

The new model offers the exciting performance of a 100% electric powertrain. Its advanced technologies and spacious cabin offer convenience and comfort. Drivers will be able to enjoy an extended drive range of 338 kilometers, according to official Chinese standards.1

"The new Sylphy Zero Emission is the next step in our electrification strategy for China," said José Muñoz, Nissan's chief performance officer and chairman of the Management Committee for China, who unveiled the model in Beijing. "The new Sylphy Zero Emission will be Nissan's first mass-production electric vehicle for the China market and one of the 20 electrified models that we plan to introduce over the next five years."

The new car is the result of more than 70 years of electric vehicle research and development at Nissan, and more than 25 years of battery research, development and manufacturing experience. More than 320,000 Nissan LEAF customers globally are testimony to the strength of the expertise that has gone into the new model.

The Sylphy Zero Emission embodies Nissan Intelligent Mobility, the company's vision for changing how vehicles are powered, driven and integrated into society. Built on the same platform as the Nissan LEAF – the world's best-selling electric car – the Sylphy Zero Emission inherits the LEAF's core technologies while offering the stability and reliability of a full-size wheelbase.

The EV platform allows the battery to be placed under the seats. This results in a comfortable, spacious cabin with class-leading legroom.

Multilayer ergonomic seating with heating options further enhances comfort. A connectivity feature allows the vehicle's audio and video to be remote-controlled from a mobile phone.

The Nissan Sylphy Zero Emission will go on sale later in 2018. More information will be available at a later date, including service and financing options.