Aparentemente, motores elétricos não são tão impressionantes quanto um reator feito com uma batata

Vamos começar esta notícia com um aviso de spoiler de Vingadores: Ultimato. Pensando bem, deixa para lá, faz dois meses que o filme estreou. Como você deve ter visto, Tony "Homem de Ferro" Stark está morto. A Audi era a fabricante escolhida pelo herói (bom, exceto quando ele dirigiu o Honda NSX no primeiro filme dos Vingadores) e, mesmo que ele não vá mais aparecer, a marca continuará a participar do universo cinematográfico da Marvel, desta vez em Homem-Aranha: Longe de Casa.

A ideia deste comercial da Audi é que Peter Parker (o Homem-Aranha) e seu amigo Ned estão tentando vencer a feira de ciências da escola, com a ajuda do conceito elétrico e-tron GT. Claro que é mais do que isso, mas não vamos contar tudo. Como é uma produção da Audi, há várias cenas do Peter dirigindo o e-tron de forma bem animada para chegar logo à escola. O carro aparece com bastante destaque, falando sobre sua motorização elétrica - ou quase, já que Peter não sabe nem que o veículo tem uma autonomia de 400 km.

Galeria: Audi - Homem-Aranha: Longe de Casa

A Audi fez algo semelhante na época do lançamento do Vingadores: Ultimato, em abril, com a Capitã Marvel conhecendo o SUV e-tron pessoalmente. No filme, a marca alemã aparece com o e-tron GT em uma cena rápida, quando Tony Stark vai encontrar os Vingadores para discutir uma forma de vencer Thanos.

Já no Homem-Aranha: Longe de Casa, a Audi irá participar com o SUV e-tron, além dos novos A7 e Q8. A estreia do filme no Brasil será no dia 4 de julho.

Fotos e vídeo: Audi

Ocultar press releaseMostrar press release

Audi and Sony Pictures Entertainment team up on "Spider-Man™: Far From Home" digital content

 

  • All-electric Audi e-tron SUV appears in addition to the Audi A7 and Audi Q8 in Sony Pictures’ “Spider-Man: Far From Home”
  • Tom Holland as Peter Parker stars in latest digital content from Audi, featuring the all-electric Audi e-tron GT concept
  • Audi to sponsor world premiere of Sony Pictures’ “Spider-Man: Far From Home” in Hollywood

HERNDON, Va., June 19, 2019 – Audi has teamed up with Sony Pictures Entertainment to release exclusive digital content ahead of this summer’s upcoming film, “Spider-Man: Far From Home.”

The digital short titled “Science Fair,” features Peter Parker (Tom Holland) and his best friend Ned (Jacob Batalon), up against some very serious competition at the school science fair. To save their presentation, Peter races against time to acquire the perfect scientific advancement: the all-electric Audi e-tron GT concept.

Watch the digital short here.

“Teaming up with Sony Pictures to showcase the latest step in Audi’s evolution—electrification—gives us a unique opportunity to better socialize this important technology with a highly engaged audience,’’ said Loren Angelo, vice president of Marketing, Audi of America. “Peter Parker represents the continuing high-tech evolution of the Audi storyline within the Marvel Cinematic Universe."  

“Creativity and collaboration are fundamental elements and at the core of this business,” said Jeffrey Godsick, EVP of Brand Strategy and Global Partnerships for Sony Pictures. “Audi has always been a company that has emitted creativity into the business, which is evident by this great piece of content they have created for Spider-Man: Far From Home.” Audi vehicle placement in “Spider-Man: Far From Home” includes the all-electric Audi e-tron SUV and the Audi A7 and Audi Q8. Audi vehicles will also make an appearance at the "Spider-Man: Far From Home" Hollywood premiere this summer.