Desde 1979, a Volkswagen vendeu mais de 16 milhões de unidades do Jetta em todo o mundo, sendo que 3,2 milhões foram comercializados somente nos EUA. Por isso faz todo sentido mostrar o sedã no Salão de Detroit, como a fabricante fez. Se encaixa no plano da marca de deixar seus carros mais tecnológicos, ganhando muitos sistemas que estrearam no Golf reestilizado.
Usando a plataforma modular MQB, a mesma estrutura do Golf, Audi A3 e outros, o novo Jetta foi totalmente reconstruído. Fomos um dos primeiros a acelerar o novo sedã em uma prévia e nossas primeiras impressões foram, desculpe o trocadilho, impressionantes.
A nova estrutura deixa o Jetta com 2,68 metros de entre-eixos, contra os 2,65 m do modelo atual. As extremidades estão mais curtas, sua carroceria é mais alta e mais larga, e as proporções externas maiores fazem com que o interior fique mais espaçoso. Ainda não divulgaram os dados de volume do Jetta.
Este exterior alongado fica mais evidente com o estilo inspirado no Arteon, que deixa o Jetta com uma aparência mais moderna e, aparentemente, mais luxuosa. A grade larga cimbina com as linhas mais acentuadas da carroceria e o caimento do teto. Os faróis de LED são de série. E este novo visual não está limitado ao lado de fora.
A cabine do Jetta foi totalmente desenhada e ganha mais do que um pouco mais de conforto. Materiais de alta qualidade e macios ao toque estão em todos os lugares e ficam acentuados com os novos elementos de design em forma de trapézio. Tem várias opções de desenho e cores para os bancos de tecido o que, combinado com 10 cores de iluminação ambiente, faz com que a cabine seja totalmente personalizável.
També ganhou muitos equipamentos. As versões SEL e SEL Premium disponíveis nos EUA vem com o painel de instrumentos Digital Cockpit. A nova interface pode ser reconfigurada de acordo com as preferências do condutor, mostrando coisas como o sistema de navegação por GPS ou os ajustes do veículo.
Pague um pouco mais e a Volkswagen irá adicionar um pacote completo de sistemas de segurança. O Jetta ganha equipamentos premium como aviso de colisão frontal, frenagem automática de emergência, monitoramento de ponto cego com alerta de tráfego traseiro, controle de cruzeiro adaptativo e aviso de saída de faixa. Apple CarPlay, Android Auto e MirrorLink vem de série e trabalham diretamente com a central multimídia Car-Net.
Sob o capô do novo Jetta está o mesmo 1.4 turbo com injeção direta do modelo atual, de 150 cv e 25,5 kgfm. Para os EUA, a fabricante já promete uma versão mais potente chamada GLI.
A potência será transmitida para as rodas dianteiras pela nova transmissão manual de 6 marchas, mas os clientes poderão escolher pela nova automática de 8 posições e com tecnologia start-stop. Nas versões mais caras, o câmbio automático é de série.
O novo Volkswagen Jetta 2019 estará disponível nos EUA em quatro versões: S, SE, SEL e SEL Premium. Uma variante R-Line com detalhes esportivos será lançada no futuro, ganhando também diferencial eletrônico XDS. No Brasil, a estreia é esperada para o 2º semestre deste ano.
Fonte: Volkswagen
Today, Volkswagen of America, Inc., unveiled the all-new 2019 Jetta at the North American International Auto Show. The Jetta is one of the world’s most successful sedans, with more than 16 million models sold worldwide since it was introduced in 1979: more than 3.2 million of those vehicles have been sold in the United States. Now based off the award-winning MQB platform, the 2019 Jetta offers bolder design, more interior space than the outgoing model and new technology.
"The Jetta has long been Volkswagen’s best-selling vehicle in the United States,” said Hinrich J. Woebcken, CEO of the North American Region, Volkswagen, “and we expect that this all-new car will continue to resonate with buyers in the compact sedan class. With its combination of greattechnology, fuel-efficient drivetrains, sporty styling, upscale interior and amenities, and fun-to-drive nature, we expect that the Jetta will make a huge splash in the compact sedan market when it goes on sale.”
The Jetta is based on Volkswagen’s Modular Transverse Matrix (MQB) architecture. Compared with the current car,the new Jetta grows outside in every direction. It offers a longer wheelbase—105.7 inches compared to 104.4 inches—with shorter overhangs, and is longer, wider and tallerthan the outgoing model. The increased exterior proportions add up to more interior space than the previous car as well. Outside, the all-new Jetta marks an evolution in Volkswagen’s clean and timeless design DNA, with modern lines and a refined appearance. The combination of large front grille and sharper lines exudes a bold character, while the addition of more chrome and standard LED lighting lend a premium feel. A fast sloping roof line creates a sportier, coupe-like profile without compromising the usability of the rear seat.
Inside, the Jetta’s fully redesigned interior combines high-tech features with everyday usability and refined fit and finish. High quality soft-touch materials throughout and new trapezoidal design elements give the vehicle an upscale, yet modern feel. The 2019 Jetta sports new fabric colors and designs for the seats and door trim as well as optional 10-color customizable wrap-around ambient lighting. To keep occupants comfortable, Jetta will offer available heated and ventilated front seats, power driver’s seat with memory functionality, leather seating surfaces, and dual-zone Climatronic® automatic climate control. A new center storage console is 5-liters—large enough to fit a standard iPad.
The driver-oriented cockpit features an infotainment screen placed high in the dashboard, to make all vehicle information easily accessible to the driver. Every Jetta offers standard Driver Personalization with up to four driver settings. Dependent on trim, customizable features include: driver seat memory, driver assistance system preferences, temperature, Volkswagen Digital Cockpit arrangement(if equipped), ambient lighting color,radio presets, navigation view, and more. Jetta SEL and SEL Premium models feature a standard Volkswagen Digital Cockpit display, offering drivers a reconfigurable display of key data and the ability to position navigation data front and center for easy viewing. The available Volkswagen Car-Net® system provides a suite of connected vehicle services, including standard App-Connect technology that offers compatible smartphone integration with the three major platforms—Apple CarPlayTM, Android AutoTM and MirrorLink®. The new Jetta is the first Volkswagen in the U.S.to offer an available 400-watt BeatsAudio® system.
The Jetta’s technology upgrades extend beyond the cabin to include a comprehensive suite of available driver assistance technology. A rearview camera comes standard and available features include: Forward Collision Warning and Autonomous Emergency Braking (Front Assist); Blind Spot Monitor with Rear Traffic Alert; Adaptive Cruise Control (ACC), upgraded for use in stop and go traffic; High Beam Control (Light Assist); and Lane Departure Warning (Lane Assist), which actively helps the driver steer the car back into its lane should the vehicle start drifting into another lane without using the turn signal.
In addition, the 2019 Jetta offers a combination of both passive and active safety systems that are engineered to meet or exceed current crash regulations. These systems include the class exclusive Automatic Post-Collision Braking System. The new Jetta will continue to be powered by Volkswagen’s 1.4-liter turbocharged and direct-injection TSI® engine, making 147 horsepower and 184 pound-feet of torque, the highest in the compact sedan class. The power is taken to the front wheels via a new standard six-speed manual transmission, with an eight-speed automatic transmission optional on the base model and standard on higher trims. Automatic transmission models come standard with a Start/Stop system designed to improve fuel efficiency. This technology stops the engine during idle when the brake pedal is held (such as when waiting at a stop light). When the brake pedal is released, the engine restarts.
Every Jetta model will come with the People First Warranty, America’s best bumper-to-bumper new vehicle limited warranty. The warranty provides coverage for six-years or 72,000-miles (whichever occurs first), and the warranty can be transferred to subsequent owners throughout the remainder of its duration. The 2019 Volkswagen Jetta will be available in S, SE, SEL, and SEL Premium trim levels and is expected to arrive at U.S. Volkswagen dealers in the second quarter of 2018.An R-Line trim will join the lineup at launch and features sportier styling, exclusive interior and exterior design elements, R-Line badging, and the XDS® electronic differential.
RECOMENDADO PARA VOCÊ
Semana Motor1.com: Volta de impostos a eletrificados, Jetta GLI 2025 e mais
Mitsubishi lança nova Triton 2026 no Brasil mais refinada e tecnológica
Volkswagen Jetta terá facelift revelado no dia 25; frente será redesenhada
Reino Unido: Kia Sportage cada vez mais próximo da liderança anual
Jetta ganhará novo visual ainda neste mês de junho, confirma Volkswagen
Fiat Mobi alcança 600 mil unidades produzidas em quase 9 anos de mercado
Comparativo: Honda Civic e:HEV e VW Jetta GLI mostram nichos dos médios