SUV compacto terá mais dois motores

Nós sabemos que estava à caminho e chegou. Conheça o primeiro motor de três cilindros feito pela Volvo em seus 91 anos de história, uma grande mudança para uma empresa que já foi conhecida por seus ótimos motores de cinco cilindros. O novo motor Drive-E estreia na linha do SUV compacto XC40.

Desenvolvido internamente, o novo motor é baseado no Drive-E de quatro cilindros, que já foi pensado de forma modular, e será combinado a uma transmissão manual de 6 marchas ou uma automática de 8 posições. Será montado nas mesmas linhas de produção que as versões de quatro cilindros abastecidas com gasolina ou diesel.

A fabricante sueca comandada pela chinesa Geely não revelou a potência ou os dados de desempenho, afirmando somente que o novo 1.5 será usado na futura versão híbrida do XC40. E também confirmaram o desenvolvimento de uma variante puramente elétrica do SUV pequeno.

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“Nosso novo motor de três cilindros é um desenvolvimento excitante para o XC40 e para a Volvo", comenta Alexander Petrofski, diretor sênior da linha 40 da Volvo. "Este motor compacto entrega a flexibilidade que precisamos para oferecer mais opções de motorização para os clientes do XC40."

Volvo XC40 com motor 1.5
Volvo XC40 com motor 1.5

Falando no XC40, o carro mais atual da Volvo também está ganhando novas opções de motor, de 152 cv com diesel ou 192 cv com gasolina, dependendo do mercado. Este último será o motor de entrada do XC40 no Brasil, atualmente em pré-venda, equipando os modelos T4. Também contará com o mesmo 2.0 turbo, só que com 255 cv nas configurações T5. Todas as versões terão câmbio automático de 8 marchas e tração integral.

Volvo XC40 com motor 1.5

O novo XC40 chega ao Brasil em abril. Os preços ficarão entre R$ 169.950 e R$ 219.950 e já pode ser encomendado pelo site da marca.

Fonte: Volvo

Galeria: Volvo XC40 com motor 1.5

Ocultar press releaseMostrar press release

Volvo Cars, the premium carmaker, today launched its new three-cylinder Drive-E powertrain in the XC40, the company’s first entry into the compact SUV segment. The new powertrain is the first three-cylinder engine in the company’s 91-year history. 

The all-new 1.5 litre, three-cylinder, direct-injection petrol engine was developed in-house using the same modular design as Volvo’s four-cylinder Drive-E engines. The three-cylinder powertrain comes with a six-speed transmission. An optional eight-speed transmission will follow next year.

In line with Volvo Cars’ strategy to continue improving economies of scale, the engine will roll off the same production lines as the company’s four-cylinder petrol and diesel engines.

“Our new three-cylinder engine is an exciting development for the XC40 and for Volvo Cars in general,” said Alexander Petrofski, senior director cluster 40 at Volvo Cars. “This compact engine design provides the flexibility we need as we introduce more powertrain options for XC40 customers.”

Volvo’s current D3 150hp diesel and T4 190hp petrol engines are also added to broaden the XC40 engine offer. 

Furthermore, the new three-cylinder powertrain has been deliberately designed for integration into Twin Engine plug-in hybrid cars. A hybridised as well as a pure electric powertrain option for the XC40 will be added later. 

XC40 customers now also have more choice in trim levels, including base, the launch variants Momentum and R-Design, plus the luxurious new Inscription level. 

The Inscription trim offers exterior styling choices with 18”, 19” or 20” rims, unique skidplates, side window and grill mesh chrome, plus model-specific car colours. Inside, Inscription adds a newly designed crystal gear knob and the attractive Driftwood deco, which Volvo first introduced in its award-winning XC60 mid-size SUV. 

XC40 customers can further express themselves with accessories like the 21” Black Diamond Cut alloy wheels, and the new accessory styling kit that offers brushed stainless steel skidplates and integrated dual tailpipes. 

“The new XC40 is a youthful car that suits drivers with a strong sense of individuality,” said Alexander Petrofski. “We want our customers to be able to make a statement their way – subtle or otherwise – and so we want to offer them more choices, both in performance and styling.”