Sedã começará a ser vendido na Coreia do Sul em dezembro

Chega de teasers, agora é hora de conhecer por inteiro a nova geração do Kia Optima, que segue os passos do Hyundai Sonata, apostando em um design disruptivo e diferente do que vimos até agora (porém, com resultado bem melhor). O sedã, conhecido na Coreia do Sul como K5, começará a ser vendido em seu país de origem em dezembro, ainda sem data de estreia confirmada para o resto do mundo.

Kia Optima 2020

Todas as imagens divulgadas anteriormente adiantaram praticamente tudo sobre o design do Kia Optima. Está com um estilo bem diferente nos faróis de iluminação em LED, semelhante ao de seu irmão maior Cadenza, criando um visual bem incomum para a parte dianteira do carro. A traseira também é interessante, com as novas lanternas percorrendo toda a tampa do porta-malas.

O caimento do teto faz até pensar que o Optima virou um cupê, mas ele ainda é um sedã. A Kia diz que o desenvolvimento do carro buscou criar janelas sem bordas, usando apenas um detalhe cromado que percorre todo o perímetro dos vidros.

Maior que seu antecessor, o novo Optima está 50 milímetros mais longo, agora com 4,905 metros de comprimento, enquanto a largura aumentou 25 mm, alcançando os 1,860 m. A altura é de 1,445 m, 20 mm mais baixa, para aumentar a silhueta de fastback. O entre-eixos também está maior, medindo 2,850 m, um acréscimo de 45 mm, o que aumentou o espaço interno.

A versão básica do Optima será vendida na Coreia do Sul com rodas de 16", mas os clientes podem pagar mais para levar o carro com rodas de 17, 18 ou até 19" nas versões mais caras. Terá vários tipos de acabamento, como cinza claro ou escuro, ou até preto brilhante.

2020 Kia K5

Embora tenha revelado o carro por fora, a Kia ainda não mostrou o interior do novo Optima. Um dos teasers divulgados sugere uma grande mudança na cabine, que deixará o sedã mais luxuoso e refinado. Como a estreia oficial acontecerá em dezembro, não teremos que esperar muito para conhecer os detalhes que faltam, como a motorização. Fique ligado.

Galeria: Kia Optima 2020 (Coreia do Sul)

Ocultar press releaseMostrar press release

Kia reveals exterior images of all-new K5 fastback sedan for Korean market

  • Kia sets out new product design direction with K5
  • New ‘Tiger Nose Evolution’ design integrates grille and headlamps
  • Distinctive appearance creates a strong on-road presence
  • New sedan on-sale in Korea in December, with global markets to follow
Kia Motors has today published exterior images of the all-new Kia K5 sedan. Released in Korean market specification, the latest model offers a fresh and innovative new look for the sedan segment and showcases Kia’s bold new design direction.
 
The new Kia K5 brings with it a sporty, modern and bold character. The front of the car is characterized by Kia’s imposing new ‘Tiger Nose Evolution’, a wide, three-dimensional design which integrates the grille and headlamps more organically than previous iterations of the K5. The texture of the grille is modelled on the texture of shark skin which has powerful and sporty image. The grille is made with a matrix of interlocking details to give the K5 a classy and dynamic look. The K5’s new front headlamps feature a distinctive ‘heartbeat’ daytime running light signature.
 
Above the grille, the deeply-contoured hood and characteristic lower bumper, emphasizing the smooth lines on the front of the car and enhancing the K5’s on-road presence.
 
The profile of the K5 displays a greater sense of muscularity than its predecessor, with the body narrowing slightly at the midpoint between wheel arches. A distinctive crease runs the length of the K5’s body, while a dash of chrome above the car’s new frameless windows adds greater drama to its flowing, fastback roofline.
 
The all-new K5 is longer and wider than its predecessor. The length of the new model has been extended by 50mm to 4,905mm and the width by 25mm to 1,860 mm. The wheelbase is extended to 2,850mm providing a stable driving character. A 20mm drop in height to 1,445mm creates a low-slung sporty profile.
 
The back of the K5 has a new rear-combination lamp design which provides a sporty silhouette mirrored by the three-dimensional design of the K5’s subtle rear wing. The unique rear light signature mirrors the slender ‘heartbeat’ motif found at the front of the car, while the flash of chrome from the roofline loops around the base of the rear screen, unifying the side and rear profile.
 
The K5 will be available with a range of new 19-, 18-, 17- or 16-inch machine-cut aluminum alloy wheel designs with from gloss black to dark gray and light gray.
 
The new-generation K5 will go on-sale in the brand’s domestic Korean market in December.